Betöltés

Mit tegyél, ha hibát észlelsz – Hibaelhárítási kisokos I. rész - A mikrohullámú internet

Nincs internet, szakadozik, de nem érted mi lehet a gond? Lehet, hogy csupán egy kilazult kábel a ludas vagy pár gombnyomással megoldhatod a problémát. Persze vannak olyan esetek is, amik ennél összetettebbek, ilyenkor már érdemes a szolgáltatóhoz fordulni segítségért.

 


Kifaggattuk az ügyfélszolgálatosainkat és összeállítottunk Nektek egy útmutatót, hogy mikor, mit érdemes ellenőrizni a gyors hibaelhárításhoz és mikortól érdemes felkeresni minket. Sorozatunk első részében a mikrohullámú szolgáltatásokat vesszük górcső alá.


Mit kell tenned, ha hibát észlelsz?


Első és legfontosabb: semmiképp se ess pánikba! Most a legfontosabb feladatunk az, hogy azonosítsuk a hiba forrását. Mielőtt továbbmennénk, tisztáznunk kell, hogy az internet, az i-TV és a MinDig TV szolgáltatások esetén más-más hibák léphetnek fel. Ebben a cikkben most csak a mikrohullámú internettel foglalkozunk. 


Mielőtt felkeresnéd az ügyfélszolgálatot, először tekintsd végig ezt az útmutatót, mert lehet, hogy a hibát te magad otthonról is el tudod hárítani. A hibabejelentések nagy %-ban nem a szolgáltatással van gond, csupán néhány egyszerű otthoni beállításra, illetve ellenőrzésre van szükség. A következőkben nézzük végig a hibák lehetséges okait és azok megoldását!


 Melyek a leggyakoribb hibák, és azokat hogy tudod megoldani?
 

 

Nincs internetkapcsolat


Gyakran kapunk telefont, üzenetet, hogy az internet lassú vagy épp egyáltalán nincs. Ha mikrohullámú szolgáltatásodnál te is ezt tapasztalod, akkor az első és legfontosabb, hogy először is áramtalanítsd a Poe adaptert (laptoptöltőhöz hasonló fekete tápegység-amin egy zöld LED világít).  

 

Vizsgáld meg, hogy minden kábel a helyén van-e, nem csúszott-e ki véletlenül az egyik. (nem is hinnéd, hogy egy furfangos cica vagy kutya otthon micsoda kalamajkát tud okozni. A kábelek kifejezetten kiemelt célpontjaik közé tartoznak;))

 

Ha minden rendben, helyezd ismét áram alá, majd vizsgáld meg, hogy a probléma megoldódott-e, amennyiben nem, így áramtalanítsd a routert is kb. 2-3 percre. Nagyon fontos, hogy mindig ellenőrizd az eszközök áramellátását. A hibát csak úgy tudjuk megtalálni, ha az eszközök áram alatt vannak.


Amennyiben a hiba továbbra is fennáll, a kábelt nem a cica vitte el, úgy a következő lépés, hogy kipróbáld az internetkapcsolatodat a router nélkül. Egyszerűen dugd be az internetkábelt a gépedbe és nézd meg, hogy így működik-e.

 

Amennyiben így az internet megfelelően működik, ne az ügyfélszolgálatunkat hívd, hanem keress fel egy elektronikai szaküzletet és szerezz be egy új routert. A routered valószínűleg elromlott.


Lassú internetkapcsolat


Ha az interneted lassú, menj végig az előző lépéseken. Ha a hibát ez sem oldja meg, végezz el egy sebességtesztet. Ezt a http://speedtest.zt.hu/ oldalon teheted meg. Itt láthatod, hogy a szolgáltatás mekkora fel- és letöltési sebességgel működik. Amennyiben a sebességmérés során a szerződésedben garantált számokat látod, úgy a szolgáltatás megfelelően működik. A garantált fel- és letöltési sebesség nem egyenlő a megvásárolt sávszélességgel, így mindenképp nézz utána a szerződésedben, hogy rád milyen értékek vonatkoznak.

 

a a számok egyeznek, úgy nem érdemes az ügyfélszolgálathoz fordulnod, mert a hiba nem a szolgáltatásban keresendő. Lehetséges, hogy a gépeddel van gond, érdemes megmutatnod egy informatikusnak.


Ha a számok nem egyeznek a szerződésben vállaltakkal, úgy hívd a 1277-es telefonszámot. 


Szakadozó internet


Ismét elő a korábbiakkal, menj végig minden ponton, az áramtalanítástól a router ellenőrzéséig. Ha mindez nem segít, akkor jegyezd fel a legutolsó megszakadás idejét, illetve azt is, hogy azóta történt-e áramtalanítás. Nézd meg, hogy a szolgáltatás elindul-e magától vagy csak az áramtalanítás hatására. Ezek után, ha a probléma nem oldódott meg, keresd fel ügyfélszolgálatunkat, és ha valóban szolgáltató oldali probléma van, úgy 72 órán belül kell javítanunk a hibát.


Ha nem fizetted be időben a számlát, ezért az interneted korlátozták


Első lépés: egyenlítsd ki a tartozást. Azt javasoljuk, hogy ha teheted, használd online ügyfélcentrumunkat, hiszen az ügyintézés gyorsabb és kényelmesebb. Lehetőséged van az online befizetésre is, ami megspórolja neked a sorban állást a postán.


Amennyiben mégis sárga csekken fizeted be a tartozást, úgy a bizonylatot az info@zt.hu címre küldd el. A Facebookon és egyéb közösségi média felületeken elküldött csekkeket nem tudjuk regisztrálni, kérünk téged, hogy ezeket a csatornákat ebben az esetben mellőzd!


Mit tegyél, ha a fentiek között nem találtad meg a hibát vagy ha a hiba továbbra is fennáll?


Kétségbe esésre továbbra sincs ok, bátran hívd a ZNET ügyfélszolgálatát (1277) vagy írj nekünk e-mailt az info@zt.hu-ra. Ne felejtsd el előkészíteni az ügyfélazonosítódat!


Mennyi idő alatt hárítjuk el a hibát? 
 

Nekünk fontos, hogy a hibát gyorsan elhárítsuk, de persze érthető okokból nem mindig tudunk azonnal intézkedni. Szerződés szerint a hibát 72 órán belül kell javítanunk, de persze igyekszünk, hogy ez a lehető leggyorsabban megvalósuljon.


2020.10.02 Vissza