Az olyan szállodákban, ahol az akár 1000 fő feletti rendezvények sem ritkák, a #megbízható internet nélkülözhetetlen a mindennapokban. A ZNET Telekom a Hotel Azúr telekommunikációs partnereként segít megküzdeni a rendezvénypiac és szállodaipar kihívásaival és növekvő igényekkel.
Balaton, nyár, napsütés – Siófokról valószínűleg ez jut rögtön az eszünkbe. Azoknak azonban, akik olykor szakmai konferenciákon, továbbképzéseken is megfordulnak, biztosan ismerősen fog csengeni a ****Hotel Azúr neve is. A négycsillagos szálloda amellett, hogy egész évben várja az üdülni vágyó közönséget, már hosszú évek óta Magyarország egyik legnagyobb vidéki konferenciahelyszíne. A Hotel Azúrban nem ritkák az akár 1000 fő feletti rendezvények sem, így a #megbízható internet nélkülözhetetlen a balatoni szálloda számára. A hotel IT Managerével, Molnár Dániellel arról beszélgettünk, hogy milyen elvárásoknak kell megfelelnie napjainkban a távközlési infrastruktúrának ahhoz, hogy minőségi szolgáltatást tudjanak nyújtani ügyfeleiknek.
Az elmúlt időszakban sok szálloda kényszerült egy időre bezárni a kapuit. A Hotel Azúr mivel töltötte a korlátozások alatti időt? Hogyan használta ki a felszabadult kapacitásokat?
Több mint 15 éve üzemelő Hotel Azúr működése alatt még nem volt olyan alkalom, hogy teljesen bezárt volna. Sajnos a jelenlegi helyzet minket sem kímélt nem tudtunk vendégeket fogadni. Ez a szituáció mindenkinek furcsa volt, érdekes volt nyugvó állapotban látni a mindig nyüzsgő szállodát. A leállás ideje alatt a munka nem állt meg. Sőt, most lehetőség volt olyan karbantartásokat, fejlesztéseket elindítani melyek normál üzem mellett nem tudtak volna megvalósulni. Megújult 5*-os Prémium részünk, rendezvénytermeink. Wellness részlegünk egy teljes felújításon, arculatváltáson esik át. Vízparti sétányunkat és parkunkat újítottuk fel. Ezek a fejlesztések nem állnak meg az újranyitást követően sem.
A Hotel Azúr Magyarország egyik legnagyobb konferenciahelyszíne. Mekkora volt az eddigi legnagyobb konferencia, amit tartottak?
Szállodánkban éves szinten többszáz rendezvén kerül megrendezésre. Megrendelői körünk nagyon széles, szinte nincs olyan szegmens, amely ne képviseltetné magát. A teljesség igénye nélkül: tudományos orvos és gyógyszerész konferenciák, autóipar, mezőgazdaság, bank és biztosítási szektor, aszfalt és híd konferenciák, média és internet technológia konferenciák politikai rendezvények. Ebből adódóan a létszámok is nagy intervallumban mozognak. Egészen a néhány fős megbeszélésektől az összes termünket használó ezer fő feletti rendezvényekig.
Manapság a konferenciák szerves részét képezi az internettechnológia is. Milyen elvárásaik vannak a konferenciaszervezőknek egy ilyen eseményen? Mire van szüksége a kiállítóknak és mire a látogatóknak? Összességében: milyen kihívásoknak kell eleget tennie a hálózatnak?
A rendezvényeken elengedhetetlen a gyors és stabilan működő Internetkapcsolat és Wi-Fi. Konferenciáinkon előfordulnak élő, interaktív közvetítések, konferenciahívások, interneten történő szavazások. Kiállítói standok internettel történő ellátása. Több termet használó rendezvényeken elvárt a termek közötti kommunikáció. Ezek az elvárások stabil kapcsolat hiányában nem tudnak megvalósulni.
Gyakran találkozhat az ember egy konferencián azzal a problémával, hogy gyenge a hálózat. Erre milyen megoldást talált a szálloda?
Minden erőfeszítés ellenére előfordulhat, hogy adott létszámhoz kevés a hálózat kapacitása. Általában nem a sávszélesség kevés, hanem a végpontok nem tudják a megnövekedett igénybevételt ellátni. Ezekben az esetekben plusz végponti eszközöket (AP) szoktunk betenni a hálózatba. A legtöbb esetben ez megoldja a problémát.
Egyre több rendezvény szerves részét képezik a chatbotok, digitális agendák, konferencia appok és számtalan okoseszköz. Egy konferencia szinte már elképzelhetetlen ezek nélkül. A digitalizáció természetesen a hálózatokat is kihívások elé állítja. A ZNET hálózata megfelelő arra, hogy lépést tartson a rendezvénytechnika fejlődésével? Mi okozott korábban fejtörést?
Úgy gondolom a ZNET által szolgáltatott internet lépést tud tartani a folyamatosan növekvő igényekkel. A konferenciák alatt egyre több olyan eszközt kell kiszolgálnunk, melynek szüksége van jól és stabilan működő hálózatra, internetkapcsolatra. Korábban sávszélesség problémáink voltak. Alapjaiban véve ezért is esett a választásunk a ZNET-re mint szolgáltatóra.
Egy hotel életében nem csak a konferenciákon játszik szerepet az internetkapcsolat.
Mi az, amit a Hotel Azúr vendégei elvárnak a szálloda internetszolgáltatásától? Milyen tevékenységekre használják elsősorban a hálózatot?
Szállodánk egész területén ingyenes és korlátlan internet áll rendelkezésre vendégeink számára. Ez azt jelenti, hogy a szobákban, közösségi tereken, rendezvénytermekben, éttermekben és a wellnessben is használhatják a szolgáltatást. Úgy gondolom, ez 2020-ban már elvárható alapszolgáltatás. Használhatják szórakozásra, kikapcsolódásra, munkavégzésre vagy akár tanulásra is.
A vendégek után térjünk át a munkatársak mindennapjaira. Mi történne, ha egy napra teljesen megállna a világban az internet? Hogyan befolyásolná ez az alkalmazottak munkáját?
A szálloda internet és jól működő hálózat nélkül gyakorlatilag nem tudna működni. Minden részleg munkája, kommunikációja kapcsolódik a hálózathoz. Ha egy teljes napra leállna a szolgáltatás, akkor nem működne az értékesítés, árubeszerzés, az egységek közötti kapcsolattartás, beszállítókkal és külső partnercégekkel történő kommunikáció.
Mekkora sávszélességen szolgáltat a ZNET Telekom a szállodának?
A ZNET jelenleg 1 Gbit/s sebességű internetet szolgáltat mikrohullámú technológiával.
A ZNET nem csak megbízható internetet nyújt a hotelnek, de a hotel telefonközpontját is támogatja. Milyen megoldásokkal segíti a ZNET a hotel telefonos infrastruktúráját?
A telefonközpontunk a sajátunk, ezt mi üzemeltetjük. A ZNET a 100 db külső telefonvonalat szolgáltatja. Ebben a szolgáltatásban eddig komolyabb hiba, fennakadás nem volt és bízunk benne, hogy a későbbiekben sem lesz. Rendszerünkben megtalálhatóak egyaránt a hagyományos analóg és a digitális IP telefonok is. Munkatársaink belső kommunikációra, értékesítési célokra és beszállítókkal való kapcsolattartásra használják. Vendégeink belső szolgáltatások megrendelésére, recepcióval való kommunikálásra használják.
Ön szerint hogyan fog változni az internet és a hotelek kapcsolata a jövőben? Melyek lesznek azok a területek, amelyek a legjobban fejlődnek majd?
Tudomásul kell venni, hogy egyre több eszközt kell kiszolgálni és egyre nagyobb sávszélesség kell. Rendezvényeken egyre nagyobb lesz az igény okos eszközökre, applikációkra, digitális megoldásokra. A szállodaiparban (mint minden másban is) lépést kell tartani a fejlődéssel, az igények alakulásával.
2020.10.02