Összekapcsolási-hívásvégződtetési szolgáltatás nyújtására vonatkozó tájékoztató
Az összekapcsolás általános feltételei
A ZNET Telekom Zrt. mint jelentős piaci erővel rendelkező kötelezett szolgáltató a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság. PS/10257-196/2023. számú határozatában foglaltaknak megfelelően az alábbi feltételekkel biztosítja összekapcsolási-hívásvégződtetési szolgáltatását.
Az ajánlattételre, a hálózati szerződés megkötésére, módosítására és megszűnésére vonatkozó szabályok
A benyújtás módja: Jogosult szolgáltató az Összekapcsolási Szerződés megkötését kezdeményező ajánlatát írásban nyújthatja be:
Postai úton tértivevényes levélben a 8800 Nagykanizsa, Magyarkanizsa utca 2, címre
Elektronikus levélben a voip@zt.hu e-mailcímre. Az elektronikus levél beérkezésének tényét a ZNET Telekom 1 munkanapon belül visszaigazolja.
Az ajánlat tartalmi elemei:
- a Partner azonosítására szolgáló adatai (név, székhely, cégjegyzékszám);
- a Partner nyilatkozata arról, hogy a ZNET Telekommal Összekapcsolási Szerződést kíván kötni;
- az alább felkínált Szolgáltatások közül a Partner által igénybe venni kívánt Szolgáltatások;
- a szerződés igényelt időtartama;
- az összekapcsolódás módjának, az igényelt interfészek meghatározása;
- a Partner által tervezett forgalom mértéke.
A hálózati szerződés megkötésének szabályai:
A ZNET Telekom az ajánlat beérkezését követő 5 napon belül értesíti az igénylő Partnert az ajánlat beérkezéséről.
Az ajánlatot a ZNET Telekom alaki és műszaki szempontok szerint vizsgálja.
Alaki hiányosság esetén a ZNET Telekom 5 napon belül hiánypótlásra kérheti az igénylő Partnert. A hiánypótlásra legkevesebb 5 nap áll rendelkezésre.
Amennyiben a ZNET Telekom megítélése szerint az ajánlat elfogadása műszaki okból nem megalapozott, úgy a kézhezvételt követő 20 napon belül írásban indoklással értesíti az ajánlatot adó Partnert, megjelölve egyúttal a véleménye szerint műszakilag indokolt ajánlat feltételeit.
Műszaki megalapozatlanság esetén a ZNET Telekom a fenti 20 napon belül pótlólagos adatközlésre kérheti az igénylő Partnert. A pótlólagos adatközlésre legkevesebb 5 nap áll rendelkezésre.
Eredménytelen hiánypótlást, és-vagy pótlólagos adatközlést esetén a ZNET Telekom a határidő elteltétől számított 10. napot követően írásban elutasítja Partner ajánlatát. Az elutasítás nem zárja ki új ajánlat beadásának lehetőséget.
A hálózati szerződést a hiánytalan és műszakilag befogadott ajánlat kézhezvételétől számított 40 napon belül megkötik a Felek
A hálózati szerződés teljesítése:
A ZNET Telekom a szerződéskötést követően a Partner által igényelt összekapcsolási szolgáltatásokat a lehetséges legkorábbi időpontban, de a szerződéskötést követő legfeljebb 30 napon belül köteles megvalósítani, illetve megkezdeni. A Partner és a ZNET Telekom az Összekapcsolási Szerződésben a teljesítés határidejére nézve ettől eltérő megállapodást is köthetnek.
A teljesítés érdekében a ZNET Telekom az alábbi létesítési feladatokat és vizsgálatokat, az alábbi sorrendben végzi el azzal, hogy a teljesítéshez szükséges, az alábbiakban ismertetett feladatok csak a sorrendben megelőző feladat sikeres végrehajtását követően kezdhetők meg.
- Csatlakozó link létesítése
- Átviteltechnikai üzembehelyezési vizsgálat
- Átadás-átvételi tesztek:
- Próbavizsgálat,
- Üzembehelyezési vizsgálat
- Hívásvégződtetési forgalmi szolgáltatás beállítás
A hálózati szerződés módosítása:
A hálózati szerződés módosítását a másik félnek küldött ajánlatával mind a Jogosult Szolgáltató, mind a Kötelezett Szolgáltató kezdeményezheti. A felek az ajánlat kézhezvételétől számított 10 napon belül kötelesek megállapodni a szerződésmódosítási tárgyalások megkezdéséről, azok menetéről.
A hálózati szerződés megszűnése:
A hálózati szerződés megszűnik:
- Rendes felmondás útján:
- Ha Partner a hálózati szerződésben meghatározott, legalább 60 napos felmondási idővel a szerződést felmondja.
- Ha a ZNET Telekom szolgáltatásnyújtási kötelezettsége a Hatóság döntése alapján már nem áll fenn és a hálózati szerződést 60 napos felmondási idővel felmondja
- Rendkívüli felmondással:
- díjfizetési kötelezettség megszegése esetén
- hálózat egységének veszélyeztetése esetén
- bármely fél felszámolását elrendelő jogerős végzés közzétételekor,
- bármely fél kényszertörlési eljárás megindításáról rendelkező végzést a cégbíróság közzéteszi
- ha a Jogosult Szolgáltató már nem minősül elektronikus hírközlési szolgáltatónak
- ha valamelyik fél a végelszámolását határozza el
- A felek közös megegyezésével
- Ha az egyik fél jogutód nélkül megszűnik
- Ha ugyanaz a fél lesz a Jogosult és a Kötelezett Szolgáltató
Megajánlott összekapcsolási forgalmi szolgáltatások
Hívásvégződtetés forgalmi szolgáltatás
Kiegészítő, támogató és emelt szintű szolgáltatások
- Hordozott szám beállítás
- Átirányított hívás paramétereinek átadása
Az összekapcsolás műszaki feltételei
Összekapcsolódás közvetlen fizikai kapcsolaton:
- Földrajzi helyszín: BIX 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
- Interfész típusa: 1000Base-T Gigabit Ethernet, IEEE 802.3ab
- Protokoll: SIP2 RFC3261
- Támogatott kodek: G.711A
Összekapcsolódás publikus interneten:
- Logikai kapcsolat: Mindenkori publikus IP cím
- Protokoll: SIP2 RFC3261
- Támogatott kodek: G.711A
A forgalom kicserélés kizárólag magyarországi forgalomban engedélyezett, a nemzetközi forgalom terhelése nélkül.
Az összekapcsolás költségei
- Fizikai kapcsolat kiépítése: egyedi ajánlat alapján
- Fizikai kapcsolat havi díja: 1 000 Ft + Áfa /Mbps/hó
- Összekapcsolás tesztelése: 400 000 Ft + Áfa
Hívásvégződtetési díjak
- 2025. január 01-től 2025. december 31-ig terjedő időszakra: 0,2794 Ft/perc + Áfa
- 2024. január 01-től 2024. december 31-ig terjedő időszakra: 0,2687 Ft/perc + Áfa
- 2023. január 01-től 2023. december 31-ig terjedő időszakra: 0,2880 Ft/perc + Áfa
- 2022. január 01-től 2022. december 31-ig terjedő időszakra: 0,2494 Ft/perc + Áfa
- 2021. július 01-től 2021. december 31-ig terjedő időszakra: 0,2529 Ft/perc + Áfa
- 2018. július 01-től 2021. június 30-ig terjedő időszakra: 0,26 Ft/perc + Áfa
- 2017. január 01-től 2018. június 30-ig terjedő időszakra: 0,40 Ft/perc + Áfa
Függetlenül attól, hogy a végződtetett hívás az Európai Gazdasági Térség területén belülről érkezik, vagy sem. (a hívó fél számának A-szám országkódja az Európa Gazdasági Térség valamely tagállamának országkódja
Szolgáltatásminőség, üzemeltetés és karbantartás feltételei
Az összekapcsolási szerződések esetében a karbantartás, az üzemeltetés és a szolgáltatásminőség biztosítása tekintetében a ZNET Telekom úgy jár el, hogy Partnere számára lehetőséget biztosít az előfizetői szolgáltatáshoz kapcsolódó minőségi követelmények teljesítésére.
Teljesítménymutató |
Vállalt érték |
Szolgáltatás létesítés időtartama |
30 nap + az Összekapcsolási Szerződésben rögzített teljesítési határidő, de összesen maximum 60 nap |
Hibaelhárítási Idő |
24 óra |
Éves rendelkezésre állás |
98,00% |
A ZNET Telekom vállalja, hogy folyamatos üzemben (a hét minden napján, napi 24 órában) saját hálózatának állapotát nyomon követő hálózat-felügyeleti rendszereket működtet.
Az Összekapcsolás megvalósítása tekintetében mindkét Fél a saját oldalán az érintett Összekapcsolási Pontig felelős az üzemeltetésért és karbantartásért.
A tervezett karbantartási és fejlesztési munkákról, illetve az olyan szolgáltatás-kieséssel nem szükségszerűen járó egyéb tevékenységekről, amelyek azonban magukban hordozzák a megszakadás veszélyét, a Felek a tervezett beavatkozást megelőzően 2 munkanappal korábban értesítik egymást.
A Felek az Üzemfenntartási Munkát előre egyeztetett időpontban és feltételekkel kezdhetik meg, melynek időtartama legfeljebb 4 (négy) óra lehet.
Együttműködés szabályai
A szerződés teljesítése során a felek kötelesek kölcsönösen együttműködni, így különösen a következő területeken:
- zavarelhárítás,
- hibaelhárítás,
- karbantartás,
- fejlesztés, így különösen az összekapcsolási pont áthelyezése,
- adatközlés és adatvédelem,
- az előfizető számának átadása,
- számhordozás,
- hívásátirányítás, hívásátadás, valamint az előfizetői díjszámlázás,
- egymás közötti forgalom- és költségelszámolás