2020 – az év, amikor rájöttünk, hogy internet nélkül tényleg megállna az élet

„Minden dolog, aminek kezdete van, véget is ér.” -  a Mátrix bölcsessége 2020 pandémiájában nem is lehetne helytállóbb. Nos, a 2020-as év is a végére ért, mi pedig levontuk annak legnagyobb tanulságait: az internet nélkül már tényleg megállna az élet.

Az internet történelmében a 2020-as évre biztosan mérföldkőként fogunk majd tekinteni, hiszen ez az év mutatott rá arra, hogy valójában mennyire elemi szükségletünk is lett a 21. században a világháló. A hétköznapi ember a saját bőrén tapasztalhatta meg, hogy az internet hiánya nem csak a szórakozásában akadályozza, de a munkavégzést is lehetetlenné teszi. Azt is láthattuk, hogy az internetszolgáltatások kapacitásai végesek, a megbízható szolgáltatás pedig valódi értéket jelent mind a lakosságnak, mind pedig az üzleti élet szereplőinek.

A hirtelen megváltozott szokások és piaci folyamatok egy cég életében rengeteg kihívást rejtenek. Amivel egy világméretű távközlési multi könnyedén megbirkózik, az egy magyar vállalkozásnak tényleg komoly feladatot jelent: a megnövekedett igényekre, forgalomra, az eszközbeszerzés lassulására azonnal, rugalmasan kell reagálni. 

Egy ilyen egyedi helyzetben Magyarország legnagyobb alternatív távközlési szolgáltatója, a ZNET Telekom állta a sarat, s 100%-ban magyar tulajdonú cégként sikerült olyan eredményeket elérnie, melyeket a fennállásának elmúlt 19 évére vetítve is sikerként értékelhet. Az éves statisztikákból egyértelműen követhető, hogyan változtak meg az elmúlt időszakban internetezési szokásaink.

Így változtak internetezési szokásaink 2020-ban

Nézzük azt, amit már mindenki tud: ahogy kitört a járvány egyfajta internet-láz lett úrrá mindenkin. Mivel rengetegen kényszerültek home officeba, így érthető módon a lakossági internetcsomagok irányába is megnövekedett a kereslet.  

A KSH adatai szerint a 2019-es évben a távmunkát végzők aránya 2% körül mozgott, ám ez a szám márciusban 7 %-ra nőtt. A legtöbben májusban dolgoztak otthonról, akkor a foglalkoztatottak 17 %-a végezte otthonról a munkáját. A home office iránti elköteleződés 2020-ban fordulópontot hozott, hiszen egész évben magas maradt a távmunkában dolgozók aránya. Így ez a trend akár hosszú távon is változást jelenthet a munka világában.  

Emellett az online oktatás bevezetése is megnövelte a háztartások online jelenlétét. A KSH adatai szerint a 2019-2020-as évben 1,8 millióan vettek részt az oktatásban, melyből 723,5 ezer gyermek általános iskolás tanuló, 496,5 ezren pedig középiskolák diákjai. A felsőoktatásban 285 ezer hallgató volt. A digitális oktatás így a tanulók jelentős részét érintette, az internet megléte az otthonokban is alapszükségletté vált. Mivel azonban a tanórák sok esetben videókonferenciaként kerültek megtartásra, az internet minősége is meghatározó lett. Az internetszolgáltatók számára a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy megnövekedett adatforgalom mellett is stabil kapcsolatot tudjanak biztosítani ügyfeleiknek.

Ennek érdekében a szolgáltatók is intézkedéseket hoztak. Így például a ZNET Telekom megkétszerezte a le- és megháromszorozta a feltöltési sebességet az összes ügyfele számára március 17-től a 2019-2020-as tanév végéig. Így a megnövekedett igény sem okozott kényelmetlenséget a lakosságnak, továbbra is a megszokott minőségben tudták használni az internethálózatot.

De nem csak dolgoztunk és tanultunk 2020-ban, de a vásárlás esetében is gyakrabban döntöttünk az online boltok mellett. A csomagküldő és internetes kiskereskedelem 2020-ban 28%-kal bővült a KSH adatai szerint. 

Ezek alapján 2020 tényleg fordulópontot jelenthet az internet történetében, hiszen minden felhasználót rákényszerített a gyakorlatias használatra, megmutatkozott az átlagember számára is, hogy a szórakozáson kívül mennyi lehetőség rejlik a világhálóban.

Ez történt márciusban 

A járvány első hulláma sok bizonytalanságot hozott. Sok vállalkozás, köztük gyári beszállítók közül is többen csődbe mentek, illetve rengeteg étterem, szálloda került kritikus helyzetbe. Ezzel párhuzamosan viszont a lakosság internetigénye hirtelen megnőtt, mely ezt követően sem csökkent. 

Szerencsére a ZNET technológiai infrastruktúrája a méretezés tekintetében jóval előrébb mutatott az akkori igényeknél. Így a válság alatt sem jelentett problémát a jelentősen megnövekedett internetforgalom kiszolgálása, minimális fejlesztésekkel kibírta a hálózat. A válság első hullámának tapasztalatairól a cég videót is készített, ezt itt tekintheted meg:

Rekordév a ZNET Telekomnál 

Egy ilyen izgalmakkal teli év után a ZNET Telekom rekordévet zárhatott. Idén a hálózat teljes adatforgalma 24%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, ami óriási növekedést jelent. A legforgalmasabb hónap egyértelműen a március volt, amikor hirtelen 4 fal közé szorult a lakosság. Annak ellenére, hogy a céges ügyfelek internethasználata ebben az időben csökkent, a teljes hálózati adatforgalom 2%-kal haladta meg a második legforgalmasabb hónapot, az októbert. A legnagyobb forgalmat március 21-én mérte a cég, ezen a napon interneteztek a legtöbbet a ZNET ügyfelei.

A ZNET Telekomnál a második negyedévben 55%-kal többen rendeltek internetszolgáltatást, mint 2019 azonos időszakában. A megrendelések tekintetében a legerősebb negyedév egyértelműen a 2., vagyis az áprilistól júniusig tartó időszak volt. A cég hálózatát idén már több mint 25.000 ügyfél használhatta országszerte.
A ZNET nem csak adatforgalomban, de munkaerő létszámában is megdöntötte az előző évek rekordját. A magyar vállalat a 2020-as év által hozott növekedést, újabb fejlesztésekkel és magas minőségű internetszolgáltatásokkal hálálta meg ügyfeleinek. A cég a 2021-es évben felkészül a járvány gazdasági kihívásaira és újabb fejlesztési tervekkel néz a jövő elé.

Ha szeretne Ön is egy technológiailag fejlett, megbízható internethálózatra váltani, rendelje meg a szolgáltatást a www.zt.hu oldalon vagy hívja a 1277-es telefonszámot! 

2021.06.08