Nincs internet, szakadozik, de nem érted mi lehet a gond? Lehet, hogy csupán egy kilazult kábel a ludas vagy pár gombnyomással megoldhatod a problémát. Persze vannak olyan esetek is, amik ennél összetettebbek, ilyenkor már érdemes a szolgáltatóhoz fordulni segítségért.
Kifaggattuk az ügyfélszolgálatosainkat és összeállítottunk Nektek egy útmutatót, hogy mikor, mit érdemes ellenőrizni a gyors hibaelhárításhoz és mikortól érdemes felkeresni minket. Sorozatunk első részében a mikrohullámú szolgáltatásokat vesszük górcső alá.
Mit kell tenned, ha hibát észlelsz?
Első és legfontosabb: semmiképp se ess pánikba! Most a legfontosabb feladatunk az, hogy azonosítsuk a hiba forrását. Mielőtt továbbmennénk, tisztáznunk kell, hogy az internet, az i-TV és a MinDig TV szolgáltatások esetén más-más hibák léphetnek fel. Ebben a cikkben most csak a mikrohullámú internettel foglalkozunk.
Mielőtt felkeresnéd az ügyfélszolgálatot, először tekintsd végig ezt az útmutatót, mert lehet, hogy a hibát te magad otthonról is el tudod hárítani. A hibabejelentések nagy %-ban nem a szolgáltatással van gond, csupán néhány egyszerű otthoni beállításra, illetve ellenőrzésre van szükség. A következőkben nézzük végig a hibák lehetséges okait és azok megoldását!
Melyek a leggyakoribb hibák, és azokat hogy tudod megoldani?
1. Nincs internetkapcsolat
- Gyakran kapunk telefont, üzenetet, hogy az internet lassú vagy épp egyáltalán nincs. Ha mikrohullámú szolgáltatásodnál te is ezt tapasztalod, akkor az első és legfontosabb, hogy először is áramtalanítsd a Poe adaptert (laptoptöltőhöz hasonló fekete tápegység-amin egy zöld LED világít).
- Vizsgáld meg, hogy minden kábel a helyén van-e, nem csúszott-e ki véletlenül az egyik. (nem is hinnéd, hogy egy furfangos cica vagy kutya otthon micsoda kalamajkát tud okozni. A kábelek kifejezetten kiemelt célpontjaik közé tartoznak;))
- Ha minden rendben, helyezd ismét áram alá, majd vizsgáld meg, hogy a probléma megoldódott-e, amennyiben nem, így áramtalanítsd a routert is kb. 2-3 percre. Nagyon fontos, hogy mindig ellenőrizd az eszközök áramellátását. A hibát csak úgy tudjuk megtalálni, ha az eszközök áram alatt vannak.
- Amennyiben a hiba továbbra is fennáll, a kábelt nem a cica vitte el, úgy a következő lépés, hogy kipróbáld az internetkapcsolatodat a router nélkül. Egyszerűen dugd be az internetkábelt a gépedbe és nézd meg, hogy így működik-e.
- Amennyiben így az internet megfelelően működik, ne az ügyfélszolgálatunkat hívd, hanem keress fel egy elektronikai szaküzletet és szerezz be egy új routert. A routered valószínűleg elromlott.
Nincs internet? Nézd meg a videónkat!
Segítünk!
2. Lassú internetkapcsolat
- Ha az interneted lassú, menj végig az előző lépéseken. Ha a hibát ez sem oldja meg, végezz el egy sebességtesztet. Ezt a http://speedtest.zt.hu/ oldalon teheted meg. Itt láthatod, hogy a szolgáltatás mekkora fel- és letöltési sebességgel működik. Amennyiben a sebességmérés során a szerződésedben garantált számokat látod, úgy a szolgáltatás megfelelően működik. A garantált fel- és letöltési sebesség nem egyenlő a megvásárolt sávszélességgel, így mindenképp nézz utána a szerződésedben, hogy rád milyen értékek vonatkoznak.
- Ha a számok egyeznek, úgy nem érdemes az ügyfélszolgálathoz fordulnod, mert a hiba nem a szolgáltatásban keresendő. Lehetséges, hogy a gépeddel van gond, érdemes megmutatnod egy informatikusnak.
- Ha a számok nem egyeznek a szerződésben vállaltakkal, úgy hívd a 1277-es telefonszámot.
3. Szakadozó internet
- Ismét elő a korábbiakkal, menj végig minden ponton, az áramtalanítástól a router ellenőrzéséig. Ha mindez nem segít, akkor jegyezd fel a legutolsó megszakadás idejét, illetve azt is, hogy azóta történt-e áramtalanítás.
- Nézd meg, hogy a szolgáltatás elindul-e magától vagy csak az áramtalanítás hatására.
- Ezek után, ha a probléma nem oldódott meg, keresd fel ügyfélszolgálatunkat, és ha valóban szolgáltató oldali probléma van, úgy 72 órán belül kell javítanunk a hibát.
4. Ha nem fizetted be időben a számlát, ezért az interneted korlátozták
- Első lépés: egyenlítsd ki a tartozást. Azt javasoljuk, hogy ha teheted, használd online ügyfélcentrumunkat, hiszen az ügyintézés gyorsabb és kényelmesebb. Lehetőséged van az online befizetésre is, ami megspórolja neked a sorban állást a postán.
- Amennyiben mégis sárga csekken fizeted be a tartozást, úgy a bizonylatot az címre küldd el. A Facebookon és egyéb közösségi média felületeken elküldött csekkeket nem tudjuk regisztrálni, kérünk téged, hogy ezeket a csatornákat ebben az esetben mellőzd!
Mit tegyél, ha a fentiek között nem találtad meg a hibát vagy ha a hiba továbbra is fennáll?
Kétségbe esésre továbbra sincs ok, bátran hívd a ZNET ügyfélszolgálatát (1277) vagy írj nekünk e-mailt az -ra. Ne felejtsd el előkészíteni az ügyfélazonosítódat!
Mennyi idő alatt hárítjuk el a hibát?
Nekünk fontos, hogy a hibát gyorsan elhárítsuk, de persze érthető okokból nem mindig tudunk azonnal intézkedni. Szerződés szerint a hibát 72 órán belül kell javítanunk, de persze igyekszünk, hogy ez a lehető leggyorsabban megvalósuljon.
2020.10.02